Skupinové cvičenia pre dospelých


ZDRAVÝ CHRBÁT


Bolesti chrbta v dnešnej dobe nie je nič nezvyčajne, ale nezvykajme si nato. Jedna z najčastejších príčin týchto bolestí môže byť práve poškodená platnička, skolióza a zlé držanie tela. Pokiaľ chceš predísť zhoršovaniu ťažkostí a bolestí, je nevyhnutné zvoliť zdravé a pravidelné cvičenie, ktoré uvoľní stuhnuté oblasti a naopak posilní tie oslabené. Cvičenie je vedené fyzioterapeutkou, ktorá dohliada na správne prevedenie cvikov. 


SM SYSTÉM

Ide o opakované presné prevedenie cvikov so špeciálným lanom nato určením. Pravidelným správnym cvičením (v neakútnom štádiu stačí 10 minú denne) je možné napr. odstrániť bolesti chrbtice spôsobené tlakom vysunutej medzistavcovej platničky na nervové korene a miechu. Opakovaním cvikov správnym spôsobom sa telo znovu naučí, čo je pre neho dobré - zlepšuje držanie tela, posilňuje oslabené svaly, uvoľňuje preťažené svaly, učí telo správnym pohybovým stereotypom.


PILATES

MEDICAL PILATES   -   PILATES BALANCE BODY   -   PILATES REHAB

- je cvičebný program zameraný na zlepšenie pohybového systému, zdokonalenie koordinácie pohybov a správneho postoja a udržanie telesnej kondície. Aktivuje hlboký stabilizačný svalový systém, čím odstraňuje svalovú nerovnováhu, a zmierňuje bolesti chrbtice a kĺbov. Táto metóda koordinuje dýchanie s pohybmi, zlepšuje rovnováhu a flexibilitu, spevňuje oslabené a zároveň naťahuje skrátené svaly, zlepšuje kondíciu, upokojí myseľ a zmierňuje stres. Metóda je zameraná na posilnenie "core" stredu tela. 


DIASTÁZA & PANVOVÉ DNO

Toto cvičenie je určené pre ženy, ktoré chcú pracovať na svojom zdraví a zlepšiť svoj sexuálny život. Či už ťa trápi diastáza priamych brušných svalov po pôrode (väčšie bruško), problémy s chrbticou, otehotnením, inkontinencia... Tieto všetky problémy sú riešiteľné a jedno z výborných riešení je práve práca a posilnenie panvového dna so spoluprácou brušných svalov a správnym dýchaním, ktoré je nevyhnutné. Volené cviky sú na posilnenie preťažených, ale aj uvoľnenie oslabených svalov.


ASHTANGA


Cvičenie pre ľudí, ktorí si s yogou už nejaký ten čas tykajú a chcú sa posunúť ďalej. Určite ste sa stretli s tým, že existujú rôzne druhy, resp. typy jogy a že ashtanga je jedným z nich. Dnes si často myslíme, že ashtanga joga je len jednou z mnohých metód jog, ktorých je dnes neúrekom. Je často ponímaná ako joga pre veľmi pokročilých pozostávajúca z nejakého poradia pozícií, ktoré ju definujú. To však nie je pravda.


YOGA PRE ZAČIATOČNÍKOV

Joga pre začiatočníkov (terapeuticka joga) hodina kľudného cvičenia určená pre ľudí s bolesťami chrbta a pre všetkých, ktorým vyhovuje pomalšie a jemnejšie cvičenie. Lekcia je rozdelená na 3 časti. V úvode sa naladíme na prítomný okamih a naučíme sa správne dýchať, plynule prechádzame do ,,naťahovacích pozícií" cez ktoré precvičíme aj svaly, o ktorých netušíme. Na záver sa skľudníme a ,,vypneme" pomocou krátkej relaxácie a načerpáme energiu do nového dňa.