Skupinové cvičenia pre dospelých


Rehabilitačné cvičenie  
Zdravý chrbát


Bolesti chrbta v dnešnej dobe nie je nič nezvyčajne, ale nezvykajme si nato. Jedna z najčastejších príčin týchto bolestí môže byť práve poškodená platnička, skolióza a zlé držanie tela. Pokiaľ chceš predísť zhoršovaniu ťažkostí a bolestí, je nevyhnutné zvoliť zdravé a pravidelné cvičenie, ktoré uvoľní stuhnuté oblasti a naopak posilní tie oslabené. Cvičenie je vedené fyzioterapeutkou, ktorá dohliada na správne prevedenie cvikov. Príď si k nám zacvičiť toto cvičenie a začni sa starať o svoje zdravie. Tieto cvičenia vykonávajú vyštudované diplomované fyzioterapeutky, či magisterky fyzioterapie.


Lektorka: Ivka / Kinga / Zuzka / Terka
Dĺžka cvičenia: cca 60 minút


Sm systém + Zdravý chrbát

 Ide o opakované presné prevedenie cvikov so špeciálným lanom nato určením. Pravidelným správnym cvičením (v neakútnom štádiu stačí 10 minú denne) je možné napr. odstrániť bolesti chrbtice spôsobené tlakom vysunutej medzistavcovej platničky na nervové korene a miechu. Opakovaním cvikov správnym spôsobom sa telo znovu naučí, čo je pre neho dobré - zlepšuje držanie tela, posilňuje oslabené svaly, uvoľňuje preťažené svaly, učí telo správnym pohybovým stereotypom.

Lektorka: Ivka / Zuzka
Dĺžka cvičenia: cca 45 minút


Medical Pilates

- je cvičebný program zameraný na zlepšenie pohybového systému, zdokonalenie koordinácie pohybov a správneho postoja a udržanie telesnej kondície. Aktivuje hlboký stabilizačný svalový systém, čím odstraňuje svalovú nerovnováhu, a zmierňuje bolesti chrbtice a kĺbov. Táto metóda koordinuje dýchanie s pohybmi, zlepšuje rovnováhu a flexibilitu, spevňuje oslabené a zároveň naťahuje skrátené svaly, zlepšuje kondíciu, upokojí myseľ a zmierňuje stres. Metóda je zameraná na posilnenie "core" stredu tela. Odporúča sa aj pre ľudí s bolesťami svalov, po operáciách a po úrazoch.

Lektorka: Tánička
Dĺžka cvičenia: cca 60 minút


Pilates  Balance Body

Hodiny v duchu princípov Pilates.  Dýchanie - palivo pre stred tela, koncentrácia - komunikácia a počúvanie vlastného tela, centrum sily - svaly brucha, panvy a zadku, ťažisko tela - oblasť, v ktorej sa telo môže spevniť a byť úplne vyvážené vo všetkých smeroch, kontrola - dôraz na detail, presnosť - precíznosť a kontrola každého pohybu, plynulosť - hladká, neprerušovaná kontinuita pohybu. Tieto prvky spájajú myseľ a telo .... . Pilates je vhodný pre všetky vekové kategórie bez ohľadu na celkovú kondíciu. Cvičením sa dosiahne nielen zlepšenie celkovej telesnej kondície, ale aj dýchania a správneho postavenia tela v bežnom živote. 

Lektorka: Beátka
Dĺžka cvičenia: cca 60 minút


Diastáza a panvové dno - začiatočníčky
koncept FYZIO
 FEMI

Toto cvičenie je určené pre ženy, ktoré chcú pracovať na svojom zdraví a zlepšiť svoj sexuálny život. Či už ťa trápi diastáza priamych brušných svalov po pôrode (väčšie bruško), problémy s chrbticou, otehotnením, inkontinencia... Tieto všetky problémy sú riešiteľné a jedno z výborných riešení je práve práca a posilnenie panvového dna so spoluprácou brušných svalov a správnym dýchaním, ktoré je nevyhnutné. Volené cviky sú na posilnenie preťažených, ale aj uvoľnenie oslabených svalov.

Lektorka: Ivka
Dĺžka cvičenia: cca 60 minút


Diastáza a panvové dno - pokročilé


Toto cvičenie je zasa určené pre ženy, ktoré absolvovali celý kurz diastáza a panvové dno pre začiatočníčky. Cviky a pozície sú ťažšie a už na hodinách nevysvetľujeme techniky cvičenia.  Na tomto cvičení už začneme pracovať aj na formovaní svalov, nie len na správnom zapájaní. Tým pádom už budme spolu aj chudnúť. 

Lektorka: Ivka

Dĺžka cvičenia: cca 60 minút 



Yoga pre pokročilých
s prvkami ashtangy


Cvičenie pre ľudí, ktorí si s yogou už nejaký ten čas tykajú a chcú sa posunúť ďalej. Určite ste sa stretli s tým, že existujú rôzne druhy, resp. typy jogy a že ashtanga je jedným z nich. Dnes si často myslíme, že ashtanga joga je len jednou z mnohých metód jog, ktorých je dnes neúrekom. Je často ponímaná ako joga pre veľmi pokročilých pozostávajúca z nejakého poradia pozícií, ktoré ju definujú. To však nie je pravda.

Lektorka: Lucka
Dĺžka cvičenia: cca 60 minút


Yoga pre začiatočníkov 

Joga pre začiatočníkov (terapeuticka joga) hodina kľudného cvičenia určená pre ľudí s bolesťami chrbta a pre všetkých, ktorým vyhovuje pomalšie a jemnejšie cvičenie. Lekcia je rozdelená na 3 časti. V úvode sa naladíme na prítomný okamih a naučíme sa správne dýchať, plynule prechádzame do ,,naťahovacích pozícií" cez ktoré precvičíme aj svaly, o ktorých netušíme. Na záver sa skľudníme a ,,vypneme" pomocou krátkej relaxácie a načerpáme energiu do nového dňa.

Lektorka: Peťa
Dĺžka cvičenia: cca 60 minút