ŠKOLA PANVOVÉHO DNA



Pred-tehotenská príprava

"Veď sa rodilo aj v minulosti a ženy to zvládli" Áno, zvládli to, ale nežili v hektickej dobe plnej počítačov, áut, fastfoodov a sedavého spôsobu života. Predtehotenská fyzioterapia je príprava na tehotenstvo, môžu ju navštíviť ženy ktoré majú problém s otehotnením, ale taktiež ženy, ktoré sa chcú lepšie pripraviť na obdobie keď budú nosiť 9 mesiacov potomka vo svojom tele :)

Najčastejšie problémy žien súvisiace s poruchou pohybového systému pred tehotenstvom:

  • bolestivá, nepravidelná alebo žiadna menštruácia
  • inkontinencia
  • predčasná menopauza (už od 35 rokov)
  • ploché nohy, hallux valgus (vybočené palce)
  • bolesti hlavy a migrény, bolesti krčnej, hrudnej či driekovej chrbtice bolesti svalov a kĺbov

Tehotenská fyzioterapia

V tejto fázi života pomáhame udržať budúcim mamičkám nadobudnutú kondíciu, v najlepšom prípade ju mierne zvyšujeme.
Taktiež dbáme na funkčnosť celého organizmu cvičením, tehotenskými masážami, mobilizáciami či tejpovaním. Ženám ktoré cvičili pred počatím odporúčame s cvičením neprestávať len mierne znížiť intenzitu cvičenia a vyvarovať sa niektorým konkrétnym cvikom a športom. Ženám, ktoré vôbec necvičili odporúčame pridať prvý trimester viac prechádzok do bežného režimu a s cvičením počkať až do druhého trimestra.

Prínosy pohybovej aktivity v tehotenstve:

  • redukcia bolesti
  • zlepšenie držania tela
  • prevencia hemoroidov
  • prevencia opuchov
  • prevencia pred prolapsom (poklesnutím) maternice po pôrode
  • lepšia fyzická a psychická kondícia

Popôrodná rehabilitácia

Žena po tehotenstve a následne po pôrode prejde veľkými fyzickými aj psychickými zmenami. Často si na sebe všímajú zlé držanie tela, ochabnuté brušné svaly, bolesť chrbtice či už hornej - trapézy, alebo krížovej, únik moču, bolesť svalov a kĺbov a ďalšie...
Telo v tejto fáze života - nabudená hormónmi vydržíte. Veľmi veľa mamín zabúda na seba a svoje potreby pri starostlivosti o dieťa. O pár mesiacov hormóny odznejú a prídu už spomínané problémy.
A stačí tak málo aby ste boli FIT. Kedy a ako začať s cvičením po pôrode sa nedá
presne povedať. Každá sme iná, každá rodila inak a inak aj pôrod dopadol.

Čo treba aby bolo telo Fit:

  • správne dýchanie, čo ovplyvní držanie tela a celý svalový korzet
  • ošetrovane jazvy ak ste rodili cisárskym rezom
  • ošetrenie rodidiel po prirodzenom pôrode
  • pochopiť panvové dno a pracovať sním
  • neprítomnosť bolesti svalov a kĺbov, bolesti chrbtice, bolesti hlavy , migrény
  • neprítomnosť diastázy (rozostúpenie brušných svalov)